Εκδρομή στο Πήλιο και ο χρόνος σταματά…

Που θες να ταξιδέψεις;

Το ταξίδι σου στο www.travelsalad.gr θα σε οδηγήσει σε όμορφα μέρη στην Ελλάδα και το εξωτερικό...

εκδρομή-στο-πήλιο-τσαγκαράδα

Εκδρομή στο Πήλιο και ο χρόνος σταματά…

Ανήμερα 25ης Μαρτίου – αχ, αυτά τα άγια τα τριήμερα – και δεν έχω αποφασίσει αν θα φύγω και που θα πάω. Με πιάνει κι εκείνο το γλυκό άγχος, ξέρετε… μη ξεμείνω στην Αθήνα, γιατί πόσα τριήμερα έχουμε, και ψάχνω προορισμούς (πριν το Πήλιο αποφασίσει για μένα).

Έπειτα από μια εκτενή έρευνα για κατάλυμα σε ΣπέτσεςΠόρο και Τζια, χωρίς αποτέλεσμα, καταλήγουμε στο αυτοκίνητο και το Γαλαξίδι. Το περπατάς άνετα, ενώ συνδυάζει ηρεμία και social life μαζί. Αλλά ούτε εκεί έπεφτε καρφίτσα.

Και όσο προχωράει η σκέψη φτάνει στα αγαπημένα. Πήλιο. Λίγο μακριά το βουνό των Κενταύρων, όταν πρόκειται να ταξιδέψεις Παρασκευή βράδυ. Αυτά όμως είναι τα καλύτερα, που μένουν εικόνες ανεξίτηλες… να ταξιδεύεις μέσα στη νύχτα, γιατί δε δαμάζεται η ταξιδιάρικη ψυχή. Τα χωριά του Πηλίου είναι πολλά, από την Πορταριά μέχρι την Τσαγκαράδα, άρα και οι επιλογές για διαμονή αρκετές για κάθε είδους τσέπη. Με συνοπτικές διαδικασίες λοιπόν, κλείνουμε δωμάτιο με την παρέα μου και φύγαμε για Πήλιο. Επιλέγουμε κάτι προσιτό και χωριάτικο, κλασικό Πηλιορείτικο στιλ, εκτός του τουριστικού θορύβου, για να κάνουμε τις εξορμήσεις μας. Πολύ κοντά στην Τσαγκαράδα  βρίσκεται ένα από τα πιο παλιά χωριά του Πηλίου, το Μούρεσι και ο φιλόξενος Ξενώνας Ιατρίδη. Στο ίδιο χωριό μπορείτε να επιλέξετε και το country style Καλντερίμι με cozy δωμάτια και πλούσιο παραδοσιακό πρωινό. Για περισσότερες επιλογές διαμονής στο Πήλιο δείτε εδώ.

εκδρομή-στο-πήλιο-ταξίδι-αθήνα

Παρασκευή, 25 Μαρτίου, 7 μ.μ.

Πακετάρουμε γρήγορα και οργανωμένα – πάντα η λίστα βοηθά τους βιαστικούς ταξιδιώτες – επισκεπτόμαστε μια φίλη που γιορτάζει (του Ευαγγελισμού σήμερα), με ευχές μπαίνουμε στο αυτοκίνητο και αφήνουμε πίσω την Αθήνα. Ένα γερό χαλάζι μάς έβαλε σε mood περιπέτειας και φυσικά ακόμα μεγαλύτερης προσοχής στον δρόμο. Ευτυχώς δεν κράτησε πολύ… έγινε βροχή, που λίγο έξω από την Αθήνα σταμάτησε. Καιρός να σκεφτούμε πώς πάμε Πήλιο, λοιπόν. Μέσω της Εθνικής οδού Αθηνών – Θεσσαλονίκης σε 3 ώρες περίπου (320xλμ.) με ΙΧ, με ΚΤΕΛ από τον σταθμό Αθηνών ή με τρένο φτάνουμε Βόλο και από εκεί ανηφορίζουμε για το βουνό του Νομού Μαγνησίας, το μαγικό και μυστήριο Πήλιο.

εκδρομή-στο-πήλιο-αγιά-μαρίνα

Επειδή η διαδρομή είναι μεγάλη και οδηγούμε βράδυ, μια όμορφη στάση για φαγητό ακούγεται σαν όαση. Η δική μας είναι το χωριό Αγιά Μαρίνα στη Στυλίδα. Είχαμε ντόπιο συγγενή εκεί, που μας πρότεινε την ταβέρνα Παράγκα. Καλοστημένος χώρος, με κομψότητα και παραδοσιακά στοιχεία, έντεχνη μουσική, που μας ηρέμησε τα αυτιά και άψογη εξυπηρέτηση. «Είμαστε ταξιδιώτες. Θα θέλαμε ό,τι έχεις έτοιμο, γιατί δυστυχώς δεν έχουμε χρόνο», είπαμε στον ιδιοκτήτη και δεν προλάβαμε καλά καλά να πλύνουμε τα χέρια μας και το τραπέζι γέμισε! Μανιτάρια ψητά, σαλάτα με χταπόδι και πορτοκάλι, ψητή πατάτα με σος γιαουρτιού, ψαρονέφρι με σάλτσα μουστάρδας στο πήλινο και χαλβάς σιμιγδαλένιος με σοκολάτα… ήταν όλα όνειρο. Γεμάτοι και ξεκούραστοι συνεχίσαμε το ταξίδι μας.

εκδρομή-στο-πήλιο-μούρεσι

Σάββατο 26 Μαρτίου, Ξημερώματα.

Η απόσταση μέχρι το Βόλο μάς φάνηκε έτσι μικρότερη. Βρισκόμαστε κάτω από τη θερινή κατοικία των Θεών του Ολύμπου, κατά τη μυθολογία και αρχίζουμε την ανάβαση. Από την Πορταριά φτάνουμε στα Χάνια όπου και μας περιμένει έκπληξη… χιόνι… η θερμοκρασία έχει κατέβει και ξαφνικά μπαίνουμε και πάλι στην καρδιά του χειμώνα. Το τοπίο τη νύχτα σε δρόμους άγνωστους μέσα στο βουνό είναι μυστήριο και τρομακτικό ταυτόχρονα. Σε κάθε περίπτωση χρειάζεται προσοχή και διάθεση για περιπέτεια. Ένας αστυνομικός σε περιπολία μάς συμβουλεύει να μην πάρουμε τον κοντινό δρόμο μέσα από το βουνό και έτσι καθυστερούμε λίγο παραπάνω για τον προορισμό μας. Δεν πειράζει, η παγωμένη ατμόσφαιρα είναι αναζωογονητική αρκεί να μην έχετε παρέα που διψάει για θρίλερ… Γιατί εγώ κάτι άκουσα για κοριτσάκια που βγαίνουν στον δρόμο, για νύφες, λύκους και ανθρώπους με τσεκούρια. Μουσική και συνεχίζουμε. Γύρω στη 1:30 π.μ. φτάνουμε στον Ξενώνα Ιατρίδη στο Μούρεσι. Ο κ. Σταύρος μάς περιμένει με ρόφημα, το τζάκι αναμμένο και το δωμάτιο ζεστό. Το κρύο είναι αρκετό για την κούρασή μας, οπότε αποχωρούμε στο δωμάτιο “Αιγαίο”.

εκδρομή-στο-πήλιο-ιατρίδης-μούρεσι

Ο Ξενώνας Ιατρίδη είναι ένα σπίτι του 1741, που έχει κρατήσει ανεξίτηλη την παράδοση. Υπέροχος κήπος, ξυλόφουρνος, τζάκι, ξύλινη σκάλα, πέτρα και μυρωδιά από χωριό, θα σας θυμίσουν τα σπίτια των γιαγιάδων και των παππούδων σας. Αυτά, μαζί με τη σπιτική φιλοξενία των ιδιοκτητών και τη φρεσκοψημένη χειροποίητη πίτα, καθημερινά στο πρωινό, αποτελούν τα highlight του καταλύματος. Σημείωση: εδώ δεν πρόκειται να σας ανακαλύψει κανείς. Οι μη τουριστικές, πιο private επιλογές είναι πάντα τονωτική ένεση ηρεμίας και απόλαυσης.

εκδρομή-στο-πήλιο-τσαγκαράδα-πλάτανος

Σάββατο, 26 Μαρτίου 2016, 12 μ.μ.

Από τα παράθυρα του δωματίου ανοίγεται η θάλασσα. Κάτω η Νταμούχαρη. Τρώμε πρωινό και ξεκινάει η βόλτα. Πέντε λεπτά με το αυτοκίνητο βρίσκεται η Τσαγκαράδα. Αποτελείται από τέσσερις μικρότερους οικισμούς, οι οποίοι παίρνουν το όνομά τους από τις εκκλησίες που βρίσκονται στις κεντρικές πλατείες: Άγιοι Ταξιάρχες, που είναι και ο παλαιότερος οικισμός, Αγία Παρασκευή και Άγιος Στέφανος, που βρίσκονται κατά μήκος του δημόσιου δρόμου και Αγία Κυριακή. Βρισκόμαστε στην Αγία Παρασκευή και κάνουμε την πρώτη μας στάση στον διάσημο χιλιόχρονο Πλάτανο της πλατείας. Καφενεία, κόσμος που λιάζεται και περιπατητές. Σε αυτούς θα συμπεριληφθούμε κι εμείς. Αφού θαυμάσουμε το τοπίο προχωράμε προς Άγιους Ταξιάρχες.

εκδρομή-στο-πήλιο-χαμένος-μονόκερως-ξενοδοχείο

Περνάμε το γραφικό ξενοδοχείο Χαμένος Μονόκερως – αξίζει να περιπλανηθείτε στο καφέ με τις αντίκες και τη British style βεράντα του με τα φερ φορζέ τραπεζάκια – και ακολουθούμε ένα από τα πολλά μονοπάτια του Πηλίου. Επιλέξτε κάποιο από αυτά και καλή εξερεύνηση. εκδρομή-στο-πήλιο-χαμένος-μονόκερως-αντίκεςΣτο δρόμο μας συναντάμε τη Νανοπούλειο Σχολή, νερά και δέντρα – το Πήλιο είναι κατάφυτo. Πανύψηλες καστανιές, αιωνόβια πλατάνια, οξιές, βελανιδιές, κερασιές, φλαμουριές, αρκουδοπούρναρα (γκι), κορομηλιές, κουμαριές, κρανιές, ροδοδάφνες, έλατα, σφενδάμια, ορτανσίες, ακακίες, κληματαριές, πεύκα, μουριές, ελιές, καραγάτσια, γαρδένιες, μυρτιές, πασχαλιές και χιλιάδες άλλα είδη θα σας γεμίσουν με οξυγόνο και ομορφιά. Φτάνουμε στην Πλατεία Ταξιαρχών με τον ομώνυμο ναό του 1746 και την πανέμορφη μαρμάρινη κρήνη με τους τέσσερις κρουνούς, όπου θα ευχαριστηθείτε γάργαρο και πεντακάθαρο βουνίσιο νερό. Ξεδιψάστε και αν έχετε δυνάμεις κάντε μια βόλτα στο Παλιό Γεφύρι στο ρέμα του Μυλοποτάμου. Αφήστε τον ήχο του νερού να ξεμουδιάσει τις αισθήσεις και ετοιμαστείτε για καλό φαγητό.

εκδρομή-στο-πήλιο-τσαγκαράδα-παλιό-γεφύρι-κορίτσι

εκδρομή-στο-πήλιο-πλατεία-ταξιαρχών-τσαγκαράδα

Για φαγητό στην Πλατεία Ταξιαρχών, 3 μ.μ.

Οι επιλογές εδώ είναι πολλές. Ακολουθήστε το ένστικτο και τη μύτη σας! Εμείς επιλέγουμε την κουκλίστικη παραδοσιακή ταβέρνα Το Καλύβι και όσο περιμένουμε να ετοιμαστεί το τραπέζι μας, θαυμάζουμε τη θέα ακούγοντας τη μυστηριακή ηχώ της λειτουργίας στον παλιό ναό. Υπέροχη στιγμή. Το κοκκινιστό κουνελάκι με τις χειροποίητες χυλοπίτες και το ιδιαίτερο γιαουρτλού με τα καραμελωμένα κρεμμύδια και την καυτερή σάλτσα ερέθισαν γλυκά τις αισθήσεις και τη γεύση μας, που φυσικά σβήναμε με τοπικό τσίπουρο. Το καλό φαγητό σε νυστάζει αλλά μπορείς να μη δοκιμάσεις και ένα παραδοσιακό γλυκό του Πηλίου; Όχι, βέβαια…

εκδρομή-στο-πήλιο-τσαγκαράδα-το-καλύβι-ταέρνα

Ώρα για γλυκό, 6 μ.μ.

Επόμενη στάση το Ουζερί – Καφέ Σκάλα στον δρόμο για Αγία Παρασκευή. Παραδοσιακός χώρος, σαν μικρό καταφύγιο γεύσης και συναναστροφής, όπου μπορείτε να απολαύσετε από καφέ μέχρι μεζέδες και ποτό. Εμείς βγάλαμε τα laptop μας – εργασιακός οργασμός από την ομορφιά και τις εμπειρίες – και απολαύσαμε τσάι του βουνού, μερακλίδικο ελληνικό καφέ και το περίφημο γλυκό φιρίκι. Οι μνήμες και οι γεύσεις μάς ξύπνησαν χαμόγελα και ζεστά συναισθήματα.

εκδρομή-στο-πήλιο-σκάλα-ουζερί-τσαγκαράδα

Παίρνουμε το αυτοκίνητο και κατεβαίνουμε προς Μυλοπόταμο. Καθώς πλησιάζουμε τη θάλασσα, το τοπίο αλλάζει και στο τέλος ανοίγεται το Αιγαίο πέλαγος με ένα στολίδι, την παραλία του Μυλοποτάμου, με τα σμαραγδένια νερά. Πάρτε ανάσες, ακούστε το κύμα, νιώστε τον καθαρό αέρα, αν έχετε όρεξη κατεβείτε κάτω στην παραλία και επιστροφή στο Μούρεσι για cocooning στο βουνό.

εκδρομή-στο-πήλιο-μυλοπόταμος

Κυριακή, 27 Μαρτίου 2016. Επιστροφή στην Αθήνα

Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει, γιατί όλα τα όμορφα τελειώνουν γρήγορα; Μη χάνετε χρόνο και στιγμές λοιπόν, εκμεταλλευτείτε ακόμα και την ημέρα της επιστροφής για εξερεύνηση και βόλτες. Το Πήλιο είναι ανεξάντλητο, χειμώνα – καλοκαίρι. Η παρέα μου κι εγώ έχουμε ετοιμάσει σούπερ βόλτα στις Μηλιές. Ο καιρός συννεφιασμένος από το πρωί, με τη βροχή να δυναμώνει σε κάθε μας χιλιόμετρο, λες και ο τόπος δεν ήθελε να φύγουμε… ούτε εμείς…

εκδρομή-στο-πήλιο-τσαγκαράδα-φθινόπωρο

Σε περίπου 40 λεπτά, διανύοντας το ειδυλλιακό, καταπράσινο και φθινοπωρινό τοπίο προς το Δυτικό Πήλιο, φτάνουμε στις Μηλιές. Γλυκό χωριό, που σε αγκαλιάζει από την αρχή. Επειδή δεν έχουμε πολύ χρόνο, μετά από μια μικρή περιπλάνηση στο χωριό – όπου έχει πολλά να δείτε (την εκκλησία των Παμμεγίστων Ταξιαρχών, τη Βιβλιοθήκη, το Λαογραφικό Μουσείο, το Ευδόξειο Πνευματικό Κέντρο) – επιλέγουμε να πιούμε καφέ και να τσιμπήσουμε στο καταφύγιο της γνωστής και πολύ αγαπητής τραγουδίστριας, Τάνιας Τσανακλίδου, Το Ρόδο και το Αηδόνι.

εκδρομή-στο-πήλιο-μηλιές-τσανακλίδου-καφέ

Η ώρα έχει πάει 4 μ.μ. και δεν υπάρχει περίπτωση να φύγουμε αν δεν περάσουμε από το γραφικό «Μουτζούρη». Πρόκειται για το ιστορικό τρενάκι που διένυε την απόσταση Βόλος – Μηλιές, σε μία από τις πιο στενές σιδηροδρομικές γραμμές στον κόσμο (60 εκατοστά). Τα 4 βαγόνια, το στιλ, ο ήχος, ο καπνός που αφήνει στο πέρασμά του και η διαδρομή που κόβει την ανάσα αξίζουν να καθυστερήσετε το ταξίδι σας. Εμείς χάσαμε τα δρομολόγια. Γι’ αυτό ενημερωθείτε σωστά και καλή βόλτα από τις Μηλιές στα Άνω Λεχώνια και αντίστροφα. Ευχαριστηθήκαμε όμως τα τρεχούμενα νερά, τη φύση, την περίτεχνη αρχιτεκτονική του σταθμού και τη βόλτα πίσω στον χρόνο.

εκδρομή-στο-πήλιο-μηλιές-τρενάκι

Με αυτές τις εικόνες αφήσαμε πίσω μας το Πήλιο, δίνοντας υπόσχεση επιστροφής στο βουνό που πάντα θα μαγεύει και θα αιχμαλωτίζει τις αισθήσεις. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε, ότι κάποιους… τούς κράτησε εκεί για πάντα.

εκδρομή-στο-πήλιο-μηλιές-μουτζούρης-τρενάκι

Comments are closed here.